Mihin online video soveltuu?
Online video sopii lähes jokaiseen kampanjaan, koska eri tyyppisiä formaatteja on hyvin paljon ja liikkuva kuva jättää hyvän muistijäljen. Online video toimii hyvin yksinään, mutta vielä paremmin tv:n tukimediana. Total-TV -mainonnalla on korkea tuotto ja tehokkuus, mutta se on samalla turvallinen alusta brändeille. Formaattina se on hyvä, koska se toimii tehokkaasti herättämällä tunteita ja aktivoimalla katselijaa, ja sisältää hyvin monipuolisia kohdennusmahdollisuuksia. Videolla ei pelkästään tueta hyvää brändillistä tarinankerrontaa, mutta myös esitellään näyttävällä tavalla tuotteita tai palveluita. Online video on hyvä tapa informoida vaikeistakin aiheista kiinnostavalla ja osallistavalla tavalla.
Hyvä tietää
Katselijakunnassa korostuvat aavistuksen miehet/miesoletetut, ja sisältöjä katsotaan usein isoilta näytöiltä. Useilta alustoilta voi ostaa monipuolisesti myös pelkästään loppuun asti katseluja tai tuotteita, joissa korostuu tietty KPI-mittari. Koska uusia toimijoita ja tuotteita tulee jatkuvasti, on meidän tehtävämme suodattaa aidosti hyödylliset ostotavat mittaamalla tuloksia aktiivisesti. Olennaisinta on pitää omat tavoitteet ajan tasalla, oppia tuloksista sekä kehittää tekemistä jatkuvasti. Ymmärtämällä omia kohderyhmiä saadaan tehokkaammin viestiä perille oikeille yleisöille. 63 % suomalaisista seuraa vähintään viikottain joko Katsomoa, Ruutua tai molempia. Ruudulla on keskimäärin hieman vanhempi ikäprofiili kuin Katsomolla, mutta molemmista tavoitetaan nuoria tehokkaasti. (Lähde: NØRR3 Insight Tool, Jan/2023 n=5.145)
Hinnat
YouTube on jo maailman toiseksi vierailluin sivusto, mutta silti sen CPM-hinnat (2+ €) ovat kohtuulliset verrattuna esimerkiksi digi-TV:n CPM-hintoihin (10–20 €). VOD-palveluiden hinnat pyörivät 10–30 € CPM-hinnoissa ja ovat paljolti riippuvaisia budjeteista ja medioista. Neuvottelemme hinnoista medioiden kanssa ja saamme siten parhaat edut käyttöön vaivattomasti.
Tässä casessa käytimme online videota
Flow Festival
Flow Festivalin kansainvälinen kahden kuukauden mittainen kampanja keräsi yhteensä 27,5 miljoonaa mainosnäyttöä eri kanavissa. Display-mainonnan avulla tavoitettiin 5,5 miljoonaa potentiaalista festivaalikävijää ympäri Eurooppaa. Youtubessa mainosvideoita katseli yhteensä 6,2 miljoonaa kohderyhmän edustajaa. Hakusanamainokset näkyivät liki 68 000 kertaa. Kaiken kaikkiaan mainoksia klikattiin 71 000 kertaa.
Ota yhteyttä
Olipa asiasi sitten pieni tai iso, meitä kiinnostaa se kuulla. Olemme tunnettuja nopeasta ja ammattitaitoisesta palvelusta.