NØRR3 mukaan tukemaan Frantsilan brändiuudistusta ja kestävää kasvua
Lähtötilanne
Frantsila etsi uutta, ketterää ja näkemyksellistä mediatoimistoa syksyllä 2023 vauhdittamaan heidän uuden strategian ja brändin mukaisia kasvutavoitteita. Yhteinen sävel löytyi heti ensitapaamisesta alkaen ja nyt 2 kampanjan sekä always on -mainonnan kokemuksella yhteistyö on ollut menestys molemmille osapuolille.
Miten projekti alkoi
Yhteistyö alkoi syksyllä 2023 Frantsilan Terve Maa, Terve Iho -kampanjan mediasuunnittelulla sekä jalkautuksella. Kampanjan tavoitteena oli lisätä valtakunnallisesti Frantsilan preferenssiä ja myyntiä luonnonkosmetiikan käyttäjien keskuudessa sekä kasvattaa tunnettuutta yleisön parissa. Asiantuntijamme perehtyi huolellisesti briefiin sekä kohderyhmään ja loi mediasuunnitelman kampanjalle sekä auttoi määrittelemään realistiset tavoitteet kampanjalle.
Toiveet ja tarpeet
Frantsilan toiveena oli tavoittaa heille aiemmin tuntematonta kohderyhmää, kosmetiikan sekäkäyttäjiä sekä lisätä kivijalkakauppojen ja oman verkkokaupan kautta tuotteiden kysyntää. NØRR3 mediasuunnitelman kautta varmistettiin, että mainonta tukee Frantsilan vahvaa kivijalkamyyntiä ja tavoittaa kohderyhmää relevanteissa, brändin arvon mukaisissa mediaympäristöissä.
Mitä ehdotimme
Mediasuunnitelman kantava ajatus oli tuoda näyttävissä pinnoissa esiin Frantsilan upea brändi sekä kampanjan visuaalisesti vaikuttava mainoskonsepti. Mukaan valikoitui printtiä ja ulkomainontaa taktisilla sekä näkyvillä paikoilla suurien kaupunkien keskustoissa sekä kauppakeskuksissa, joissa Frantsilan jälleenmyyjät toimivat. Digillä oli vahva rooli Frantsilan oman verkkokaupan myynnin kasvattamisessa sekä markkinointiluvallisten uutiskirjeiden hankinnassa.
Mitä teimme?
Tulokset
Kampanjan tavoitteet saavutettiin erinomaisesti ja mm. verkkokaupan tuotteiden myynti kasvoi 20% ja kampanjalla saatiin lähes 8 000 uutta uutiskirjeen tilaajaa. Kampanjan huomioarvo oli 20%, mitä voidaan pitää hyvänä tuloksena Frantsilan ensimmäiseksi monimedia-kampanjaksi.
verkkokaupan myynnin kasvu
kampanjan huomioarvo
uutiskirjeen tilaajaa
tunnettuus
”Kumppanuus NØRR3 kanssa on ollut juuri sitä, mitä odotimme. Saamme heiltä aina asiantuntevasti ja nopeasti näkemyksen sekä konkreettiset ehdotukset, miten kehitämme markkinointiamme. Sen lisäksi he ovat valmiita joustamaan aikatauluissa hyvällä palveluasenteella. NØRR3 on juuri meille sopiva, ketterä 360-mediatoimisto ja odotamme yhteistyön syvenevän entisestään jatkossa.”
–