Mediapanostusdatan analyysi ja hyödyntäminen
Mediapanostusdataa käytetään apuna määrittelemään sopiva mediabudjetti, kampanjoinnin optimaaliset hetket sekä riittävä always on-taso. Mediapanostusdatan lähteenä käytetään Kantar Ad Intellligence -dataa ja se pitää sisällään brändin omat sekä kilpailijoiden mediapanostustiedot sovitulta ajanjaksolta mediaryhmittäin ja kuukausittain / viikottain (*.
Saat meiltä analyysin valintasi mukaan omien, kilpailijoiden ja koko kategorian mediapanostuksista ml. kanava- ja aikajana-analyysi. Perusanalyysiä voi kehittää yhdistämällä siihen esimerkiksi verkkosivuanalytiikkaa tai syvempää kanavakohtaista analyysiä (esim. TRP-tasot).
Viikko- tai kuukausikohtainen data on vietävissä NØRR3 Brand Performance -dashboardiin, jolloin voimme nähdä esimerkiksi tunnettuuden kehittymisen suhteessa omiin ja kilpailijoiden mediapanostuksiin. Pystymme toteuttamaan myös mm. regressio-analyysit mainonnan vaikutuksesta tunnettuuteen.
*) Kantar Ad Intelligence -data pitää sisällään kaikki muut mediaryhmät, paitsi sosiaalisen median ja hakukonemarkkinoinnin. Display-media on mukana rajoitetusti. Tämä johtuu siitä, että ulkomaalaiset toimijat eivät ole datassa mukana.