Mihin elokuvamainonta soveltuu?
Leffamainonta on huomioarvoltaan kaikkein vahvin media, sillä kuluttaja on hyvin rentoutuneessa mielentilassa ilman ulkopuolisia ärsykkeitä. Laadukkaasti tuotettu tarinallinen sisältö tulee parhaalla mahdollisella tavalla esille. Vaikuttava audiovisuaalinen kokemus antaa mainostajalle hyvän mahdollisuuden jättää voimakkaan muistijäljen. Brändien tunnettuuden kasvattaminen sekä lanseeraukset ovat sopivia hetkiä valita elokuvat mukaan mediamixiin. Mikäli tarkoituksena on kertoa hyvä tarina videon avulla, niin siihen elokuvamainonta sopii erittäin hyvin.
Leffapelit puolestaan ovat erinomaisia aktivoimaan ja lisäämään brändin parissa vietettyä aikaa. Lisäksi ne ovat helppo tapa nostaa uusia tuotteita esille taktiseltakin kulmalta. 42 % suomalaisista kertoo elokuvien olevan heidän suosikkimediakanavansa. Tähän peilaten elokuvamainonnan alle 1 % osuus vuosittaisesta mediapanostuksesta on selvästi aliarvostetulla tasolla. (Lähde: NØRR3 Insight Tool, Jan/2023 n=5.145)
Hyvä tietää elokuvamainonnasta
Talouskurin aikakausi laskee suoratoistopalveluiden tilaajien määrää ja muuttaa sisällön kulutuksen tapoja. Suoratoistopalvelun käyttäjät suosivat tv-ohjelmia ja sarjoja, kun taas elokuvia katsotaan mieluummin elokuvateattereissa. Elokuvissa käydään juuri silloin eniten, kun kuluttajat ovat vastaanottavaisimpia mainonnalle, eli klo 15–21 välillä. Tällöin noin 67 % ihmisistä ottaa mainonnan hyvällä mielialalla ja rentoutuneesti vastaan. (Lähde: Kantar ‘AdReaction’ study & DCM Admissions -data)
Elokuvamainonnan hinnat
Vaikka elokuvamainonta ei ole halvimmasta päästä, niin sekuntimääräisen huomion kannalta se on hyvinkin kustannustehokasta. Elokuvaelämys on yksi niistä asioista, joista moni ei ole valmis tinkimään. Hinnat ovat hyvin riippuvaisia budjetista, ajankohdasta ja ajoituksen aikana pyörivistä elokuvista. Keskimääräinen CPM voi vaihdella aina 17–50 € välillä, mutta jokaisesta kampanjasta neuvotellaan tapauskohtaisesti.
Ota yhteyttä
Olipa asiasi sitten pieni tai iso, meitä kiinnostaa se kuulla. Olemme tunnettuja nopeasta ja ammattitaitoisesta palvelusta.