Mihin televisiomainonta soveltuu?
Televisiomainonta soveltuu erityisesti tunnettuuden nostoon, eli brändäävään mainontaan ykkösmediaksi. Tunnettuuden nostossa TV-mainos on edelleen ykkönen, ja mainokset jättävät pitkän muistijäljen. TV koetaan luotettavimmaksi mediaksi ja sillä saadaan brändi laajojen massojen eteen. Hyvin rakennetulla sisältöyhteistyöllä voidaan parantaa brändin mielikuvaa ja muistettavuutta esittelemällä omia palveluita tai tuotteita osana isoja ilmiöohjelmia.
Hyvä tietää TV-mainonnasta
Suosituksemme TRP-panostukseksi: ~300+ (TRP = kampanjan saavuttamat kokonaiskontaktit) Lisää rinnalle aktivoivaa digikampanjointia, jotta investoinnista saadaan paras teho irti. Tyypillinen TV-kampanjan kesto on 2–6+ viikkoa. Nettopeitto kohderyhmässä on hyvä saada ylittämään 50 % etenkin yli 2 viikkoa kestävässä kampanjassa. Mikäli mainonnan viesti on taktinen, on hyvä saada sopiva määrä toistoa oikeaan aikaan lyhyemmillä lähdöillä. Brändillinen viesti voi taas olla pidempi ja sillä saadaan luotua pidempiaikaista muistijälkeä.
Mainonnan vaikutus ulottuu ostetun kohderyhmän lisäksi myös laajemmalle massalle, joten peitto rakentuu nopeasti. Suomalaisista 74 % kuluttaa lineaarisen TV:n sisältöä viikottain ja satunnaisia käyttäjiä saadaan erittäin laajasti kiinni myös osana isoja ilmiöitä, kuten jääkiekon MM-kisat. (Lähde: NØRR3 Insight Tool, Jan/2023 n=5.145)
Yhteismitallisuus Total TV:ssä tulee mahdollistamaan ensi vuoden aikana tehokkaan TV:n ja Online videon ostamisen ja mittaamisen. Tämä lisää kustannustehokkuutta ja integroidun peiton kautta päästään optimoimaan isojen ruutujen ostamista entisestään.
Hinnat TV-mainonnassa
TV:n tuotantohinnat ovat korkeammat kuin muissa medioissa, mutta se on huomiarvoltaan vaikuttavin media ja on siihen nähden vielä hyvin edullista. TV-mainonnan ostamisessa korostuu kustannustehokkaasti ostettu mainonta oikeassa kohderyhmässä. Ylikohdentaminen nostaa hintaa voimakkaasti, kun taas laajemman kohderyhmän kohdalla on osattava valita tuote oikein.
Kelluva ostotapa on yleisesti tehokkain ostotapa, mutta toisinaan myös hyvin räätälöity ohjelmayhteistyö voi olla juuri tiettyyn hetkeen sopivampi vaihtoehto. Brutto CPP-hinnat vaihtelevat aina 100–1000 € välillä, ja siihen vaikuttavat muuttujat riippuvat kausi-indekseistä, päiväkohtaisesta jaosta, alennuksista sekä muista muuttujista. Suomessa lineaarisen televisiomainonnan hinnat ovat vain noin ⅓ Ruotsin hinnoista. Hinnat vaihtelevat myös budjettien sekä neuvottelukyvyn mukaan, ja siihen me NØRR3:lla tarjoamme parasta osaamista.
Tässä casessa käytimme televisiomainontaa
Sambla Group
Rahalaitos ja Omalaina nousivat nopeasti Suomen tunnetuimmiksi brändeiksi kaikissa halutuissa mittareissa luottojen kilpailutuspalveluissa, mm. Top-of-mind, tunnettuus, harkinta ja preferointi. Luottojen kilpailutustoimeksiannoissa tulokset ovat suunnitelman mukaisia.
Ota yhteyttä
Olipa asiasi sitten pieni tai iso, meitä kiinnostaa se kuulla. Olemme tunnettuja nopeasta ja ammattitaitoisesta palvelusta.