Datan keräys
Mediapanostusdata sekä tunnettuus ja harkinta kuukausittain ja mediaryhmittäin, kaikki Suomen toimijat, 3 vuotta.
Terveystalo oli 2022 lopussa tunnettuudessa kakkossijalla ja preferenssissäkin oli kasvun varaa. Terveystalo tunnisti ongelman ja halusi tutkia, miten mediastrategiaa ja mediamixiä tulisi muuttaa jotta ykkössija saavutettaisiin. Terveystalo pyysi apua NØRR3:lta strategiseen ja operatiiviseen työhön ja haaste otettiin mielellään vastaan.
Aloitimme työn keräämällä ja analysoimalla kaikkien Suomen kilpailijoiden mediapanostusdatat medioittain. Lisäksi keräsimme tietyt metriikat kilpailijoittain, kuten top-of-mind, mainonnnan muistaminen, preferenssi sekä harkinta. Datoista rakennettiin analyysi- ja regressiomalli, jolla haettiin selitystä mittareiden käyttäytymiseen. Lisäksi rakennettiin 2 vaihtoehtoista mediamixmallia panostustasoineen vuodelle 2023.
Terveystalo halusi määrittää optimaalisen mediabudjetin ja mediamixin branditunnettuuden ja preferenssin nostamiseksi ja pitämiseksi ykkösenä vuoden 2023 aikana. Lisäksi Terveystalo halusi ymmärtää optimaalisen mediamixin jokaiselle tärkeimmälle kohderyhmälleen.
Vuoden 2023 ensimmäisellä puoliskolla Terveystalo nousi ykköseksi muun muassa seuraavilla mittareilla; Top-Of-Mind, mainonnan muistaminen sekä preferenssi.
Data: Kantarin Terveystalolle toteuttama brand-tracking, 2023. Datassa tutkittiin yksityisiä terveyspalveluita tarjoavia yrityksiä.
Top-Of-Mind nousu 6 kuukaudessa
Preferoinnin nousu 6 kuukaudessa
Mainonnan muistamisen nousu 6 kuukaudessa
Kaikilla tärkeimmillä mittareilla markkinoiden ykkönen
–
Karla Martinez Majander
Brändi ja markkinointijohtaja
Terveystalo Oyj
Olipa asiasi sitten pieni tai iso, meitä kiinnostaa se kuulla. Olemme tunnettuja nopeasta ja ammattitaitoisesta palvelusta.